Jump to content

Hoe snel is jouw internet?


PC-fre@k
 Share

Geef aan wat jouw snelheid is, of wat het beste in de buurt komt (Download)  

9 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

[color=gray]n.a.v. de upgrades van KPN klanten en het opkomen van ADSL 2+ al dan niet in een combo met VoIP (bellen over ADSL) en Digitale TV[/color]

[b]Erg belangrijk voor de meeste mensen, hoe snel kan je downloaden? [/b]

[i]Wat is nou jouw snelheid (up & down)?
Welke provider (ISP) heb je?
Haal je echt wat je theoretisch zou moeten kunnen halen?
Heb je een datalimiet (al dan niet fair-use)?
Ben je tevreden?
Haal je eruit wat er in zit, of doe je er niks mee?[/i]

[color=blue]Als toelichting bij de Poll:
1 Mbit staat voor 128 KB per seconde (theoretisch!)
Dus 4 Mbit, dan zou je 512 Kb per seconde binnen moeten kunnen halen.
Er staat enkel Download bij aangezien er tig combinaties zijn, en het bij de meeste ISP's na 3 Mbit download op 1 Mbit upload neerkomt[/color]
Link to comment
Share on other sites

3Mbit, van wanadoo, die mogen wat mij betreft wegrotten in de hel (mjah het personeel daar is in hun vrije tijd vast wel heel aardig hoor)

Maar ik weet dat ik max kan downloaden (snelle server) en alsnog gaat hij schommelen :s
Link to comment
Share on other sites

En waarom die grove en belachelijke reactie richting wanadoo? Wat kan je max downloaden, wat hoort? En dat hij schommelt weet je zeker dat dat aan je ISP ligt?
Link to comment
Share on other sites

[b] Up [/b] *volgens de site* 660 kbit/s [b] Down [/b] 4.200 kbit/s

www.speedtest.nl: Download: 149.4 KByte/sec (=1195 kbps)
Upload: 60.3 KByte/sec (=482 kbps)

Provider is Wanadoo

Ik heb een router dus ik denk dat ik het maximale eruit haal ik download met router zo rond maximaal +/- 250 kbp/s en zonder router was dat het dubbele (snelheden worden nog verhoogd dus ik ben benieuwd)

Geen data limiet (haleluja)

En ik kan er niet veel over deze breedband verbinding klagen...
Het is zelden gebeurt dat ie uitviel.. wel komt het eens in de tijd voor dat de verbinding niet vooruit is te branden..

wel ff off-topic.. ik vind wanadoo wel goed kwa internet maar kwa klantenservice vind ik ze echt a-sociaal.. laten ze je lekker 15 minuten aan de lijn hangen voordat je wordt geholpen Edited by DFNL88
Link to comment
Share on other sites

Wanadoo Family
20 Mbit (2560 KB)
Op de site staat "afhankelijk van de verbinding en lokatie tot de server", de test die ik deed op hun site gaf aan dat ik 15/18 Mbit zou kunnen krijgen. Geen klagen, ik haal de volle 20 :)

Wanadoo nog geen klachten over, behalve dat ik het zeker jammer vind dat poort 25 geblokkeerd is op het gehele ADSL netwerk. Ook hadden ze problemen om ons online te krijgen, Ma 5 dec ADSL Provider wisseling - Do 8 dec kregen we pas de modem (en dat na veel bellen en dreigen met schadeclaim). Eerste persoon zei dat hij de dinsdag zou komen, 2e zegt dat hij woensdag komt, 3e zegt dat het toch wel 10 dagen gaat duren. Dus ik regel wat met de buren, rara volgende dag modem binnen... Maar dat was nadat ik mn vader even wat dingen had ingefluisterd om aan ze te vertellen (6)

Maar buiten dat alles om ben ik blij met mijn ISP. Nog geen langdurige downtime of trage momenten ondervonden. Modem is 1 of 2x offline gegaan maar direct weer online, verder nog niks :)
Link to comment
Share on other sites

@ HiP & Ronald, ik had ook een weekje of 3 dat mn internet steeds uit viel. Ik had allang door dat dat kwam door de server die tussen mij en het internet zit maar wist nog niet precies wat het was. Blijkt dat het de onboard netwerkkaart is van mijn PC, eens in de zoveel tijd viel hij even 0,001 sec uit maar net genoeg om soms de verbinding te verbreken. Oorzaak? Ik denk een te lage voeding van mn PC, sinds een tijdje heb ik altijd mn Neon aan en ik dnek dat de onboardkaart net even te weinig stroom krijgt en de rest wel genoeg krijgt. En anders dan istie een beetje kaduuk ;) Ook erg belangrijk is de kwaliteit bedrading en eem juiste manier van aansluiten en geen prutswerk.. kan heel veel schelen idd.

@ kees, jij zou download dus 768 moeten halen, en upload 98 als ik het goed uitrekende :) Je haalt nu 5 Mbit / 0,55 Mbit..
Link to comment
Share on other sites

Chello Classic
download: 663.8 KByte/sec
(=5310 kbps)
upload: 107.6 KByte/sec
(=861 kbps)

Volgens chello:
Download snelheid: 1,024.0Kbyte/s (8.0Mbit/s)
Upload snelheid: 128.0Kbyte/s (1,024.0Kbit/s)

dus, ik haal het langniet, en dat vind ik best kut, want je betaalt er gewoon belachelijk veel voor.
Link to comment
Share on other sites

[quote name='The Doctor' date='Dec 16 2005, 10:02:07']Chello Classic
download:  663.8 KByte/sec
                (=5310 kbps)
upload: 107.6 KByte/sec
                (=861 kbps)

Volgens chello:
Download snelheid: 1,024.0Kbyte/s (8.0Mbit/s)
Upload snelheid: 128.0Kbyte/s (1,024.0Kbit/s)

dus, ik haal het langniet, en dat vind ik best kut, want je betaalt er gewoon belachelijk veel voor.
[right][snapback]78628[/snapback][/right]
[/quote]
Ook Chello Classic
Download 879.7 KByte/sec (=7038 kbps)
Upload 116.4 KByte/sec (=931 kbps)

kom dr dus dichter bij in de buurt :): staan dr nog wel 2 andere pc's aan waar op ge
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...