Jump to content

LAN dmv Crosscable


HiP
 Share

Recommended Posts

Ik probeer 2 pc's (gewone en laptop) aan elkaar te knopen dmv een crosscable.

Nu wil dat niet echt lukken...

Dan duikt er weer een DHCP instelling op, terwijl ik helemaal geen DHCP server wil..

Van het volgende snap ik ook nix, 2 dingen spreken elkaar totaal tegen:
[img]http://hip.egotripper.nl/tcp.jpg[/img]
snap iemand hoe dit kan? en hoe ik het simpel voor elkaar kan krijgen om de 2 pc's bestanden uit te laten wisselen

Mij leek dat dat inmiddels wel plug en play moest zijn


Crosscable is btw gewoon CAT5, en zit dus in de netwerkkaarten






edit: op de een of andere manier na een tijd kloten, is hij nu zover dat hij via ipconfig het goede ip aangeeft (100.0.0.1)

De laptop is als het goed is 100.0.0.2 (om een of andere duistere reden doet ipconfig het daar niet).

Maar igg, ik heb nu dus een 100.0.0.1 en 100.0.0.2, maar ik kan maar niet van de een op de andere pc komen. niet door het ip in te typen, en ook niet door //computernaam in te voeren.

Als ik zo'n netwerkwizard start (thuisnetwerk instellen oid) dan krijg ik op het eind ook een error, deze is blijkbaar niet voor dit type geschikt Edited by HiP
Link to comment
Share on other sites

Bij het pingen geeft hij:
Pakketjes verzonden: 4
Pakketjes ontvangen: 4
Pakketjes verloren: 0
Max snelheid: 0ms
Min snelheid: 0ms
gem. snelheid: 0ms

Op de laptop zegt hij: ipconfig word niet herkend als geldige opdracht, en ping ook niet (XP home edition)

Maar alsnog kan ik geen contact krijgen via de browser
Link to comment
Share on other sites

Ik bedoelde dat je \\computernaam in uitvoeren moest zetten en niet in de browser

en als je ipconfig en ping wil gebruiken moet je het attachment downloaden en uitpakken in C:\WINDOWS\system32

nu kan je via uitvoeren > cmd > ipconfig je ip controleren Edited by Ron@ld
Link to comment
Share on other sites

kijk aan :) dat had ik dus nodig ;)

nog ff 2 screens

[url="http://hip.egotripper.nl/pc.jpg"]PC[/url]

[url="http://hip.egotripper.nl/laptop.jpg"]Laptop[/url]

probleem van die ipconfig is zo dadelijk dus opgelost (als het goed is)

edit: die 2 bestanden bleken toch al te bestaan... als ik met cmd eerst naar C:/windows/system32 ga, doet hij het wel...

En hij pingt ook gewoon pc1 Edited by HiP
Link to comment
Share on other sites

Om de server-service te starten ga je naar uitvoeren > services.msc > zoek service "server" op en open deze.

Opstartype: Automatich > Toepassen > Starten.

Bij eigenschappen van de lan verbinding ook even "Bestands- en Printerdeling voor Windows Netwerken" aanvinken

dan moet het wel lukken of hij moet nog meer errors geven. Edited by Ron@ld
Link to comment
Share on other sites

Ze zitten allbei in dezelfde werkgroep. Ik kan beide richtingen op pingen

Maar, als ik nu vanaf de laptop contact zoek met de pc, dan krijg ik te horen dat ik geen toegang heb

En als ik van de pc naar de laptop wil, zegt hij dat hij geen netwerk kan vinden :s terwijl die service e.d. gewoon aanstaat
Link to comment
Share on other sites

Vaag verhaal :s
voor een netwerkje tussen 2 pc's met beiden windows xp is naar mijn mening dat account gedoe helemaal niet nodig. Gewoon de TCP/IP instellen zoals Ron@ld al aangaf, firewalls uit en gaan met die banaan..

Maar heb jij geen switch ofzo? dan zou je 2 netwerkkaarten in de pc kunnen doen en met een netwerkbrug gewoon de laptop opnemen in het netwerk :)
Link to comment
Share on other sites

Ik heb geen switch

Zoals jij aangeeft zou het ook moeten kunnen. Ze kunnen ook met elkaar pingen, dus waarom geen bestanden uitwisselen? :s

Er vliegt data heen en weer, maar niet de dingen die ik wil :p
Link to comment
Share on other sites

net send werkt ook? (iets anders van windows proberen h
Link to comment
Share on other sites

@ Dennis, leuk dat ik dan zo'n mailtje krijg met je leuke opmerking erin als reactie haha, probeer eens een straightkabel, als je het niet weet let dan op zn minst op op school LMAO ;)

@ HiP, fijn dat het iig een beetje werkt :) Soms is het zo vaag, komt vast omdat het windows is ;)
Link to comment
Share on other sites

[quote name='PC-fre@k' date='Dec 10 2005, 23:36:57']@ Dennis, leuk dat ik dan zo'n mailtje krijg met je leuke opmerking erin als reactie haha, probeer eens een straightkabel, als je het niet weet let dan op zn minst op op school LMAO ;)

[/quote]


waarom denk je dat ik had ge-edit met het het antwoord LAAT MAAR :p :p :p
ik zeg wel niks meer
ik probeer trouwens mijn best te doen om op te letten op school maar dat gaat verdomme niet zo makkelijk. ... vraag me af hoe het komt
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...