Jump to content

Welke Harde Schijf is beter?


DFNL88
 Share

Recommended Posts

hallo hallo ik heb een vraagje :help:

ik ga binnenkort mijn pc maar eens upgraden met een grotere harde schijf..
Dus zo is mijn keuze gevallen op een schijf van 250 gb.. dat lijkt me wel voldoende en is ook goed gepijsd. Het word een ATA (IDE) schijf aangezien mijn supermoederbord geen S-ATA aan kan.. :@

Ik heb 2 keuzes:

De Western Digital 250Gb
[img]http://www.mycom.nl/f2/images/products/40977mcl.jpg[/img]

En de Maxtor Diamondmax 10 250 Gb
[img]http://www.mycom.nl/f2/images/products/76241mcl.jpg[/img]

Nu heeft de Maxtor een cache van 16 mb terwijl de meeste schrijven nog maar 8mb hebben dus in princiepe moet het laden sneller gaan maar ik hoor dat deze niet zo betrouwbaar is... :uhm:

Als iemand ervaring heeft met een van deze schrijven of misschien een beter idee heeft hoor ik het graag......
Link to comment
Share on other sites

Ik zou gaan voor de WD. 8MB is meer dan voldoende, sommige computerwinkels geven zelfs te kennen dat 8MB al overdreven is. Maxtor hoor ik alleen maar slechte verhalen over. Mijn favoriete merken HDD's zijn WD & Seagate, enig ander komt niet in mn PC. Eventueel kan je miss een testje opzoeken op Tweakers?
Link to comment
Share on other sites

jah ik had al bij tweakers gekeken.. mja daar verschilt de mening van heel goed tot heel slecht daar wordt ik ook niet wijzer van :s

dus dacht ik laat ik ff slim doen en hier vragen (Y)

maartog 16mb cache (als het goed werkt) is toch heerlijk... wachttijd voor het laden van een leven van bv DOOM 3 neemt echt af

euhh dubble post sorry, weird :s
[b]
[color=red]*EDIT Ron@ld: Dubbele post verwijderd.[/color][/b] Edited by Ron@ld
Link to comment
Share on other sites

Ik heb nu 2 weken de Maxtor Diamondmax 10 300Gb in me server zitten, en tot nu toe doet hij het nog goed en is lkkr snel en stil. Tot nu toe ben ik er zere tevreden over.

Van die 16mb cache heb ik nog weinig kunnen merken omdat ik hem ook niet gebruik om te gamen. Ik zou als ik jou was gewoon de WD nemen ik heb in mijn pc eeen 80gb WD zitten en die draait al 2 jaar zonder problemen en nog steeds lkkr stil.
Link to comment
Share on other sites

Dubbelpost fixed.

8 of 16 mb.. tjah het ligt denk ik net aan je gebruik ervan. Bij hupsel heb je geleerd dat een schijf toch niet meer data tegelijk kan openen/opslaan. Maar als je veel dezelfde dingen gebruikt dan heeft het nut. Vraag het hem vandaag eens :p

Mijn mening WD beste keuze.
Link to comment
Share on other sites

Al zou ik een hdd kopen neem ik een WD, het feit dat ik nu een Maxtor heb genomen is omdat er geen 300Gb IDE schijven zijn van WD.

*EDIT: Kijk ik net op de site waar ik me schijf heb besteld staat er een WD 320gb schijf net iets te vroeg een nieuwe schijf gekocht... Edited by Ron@ld
Link to comment
Share on other sites

oke oke ik weet zo ongeveer al wat het wordt..
ik ga het nog ff vragen aan meneertje hupsel
maar die man is van de oude zooi ben benieuwd of ik een duidelijk andtwoord ken krijgen... :yeahrite:

Allemaal Thnx voor de reacties ik zie nu wel dat een WD de beste keuze is...
en
Link to comment
Share on other sites

Dat is inderdaad een mooie prijs :) (komt dennis weer aan met zn close... wilde ook al dat ik alle oudere topics weggooide :o - mod van dit forum bepaalt over close :p)
Link to comment
Share on other sites

[quote name='PC-fre@k' date='Nov 23 2005, 11:56:22']Dat is inderdaad een mooie prijs :) (komt dennis weer aan met zn close... wilde ook al dat ik alle oudere topics weggooide :o - mod van dit forum bepaalt over close :p)
[right][snapback]77974[/snapback][/right]
[/quote]

jaja ronald maar ik doe graag bijdehand :harhar:
als je dat nu nog niet weet

maar close m dan maar tenzij JIJ nog wat boeiends heb te zeggen :p
Link to comment
Share on other sites

Openhouden zorgt er voor dat er in de toekomst mensen met dezelfde vraag hier op terug kunnen komen. Goede keuze Ron@ld (ut zit um vast in de naam (A))
Link to comment
Share on other sites

Draai nu al een aantal jaar enkel op Maxtor en nooit problemen mee gehad..
Link to comment
Share on other sites

Iedereen hoort weer andere negatieve verhalen en heeft andere ervaringen met een bepaald merk

Seagate komt er bij mij niet meer in, mn broer is blij met z'n maxtor en een maat van me ook, wat hun betreft is maxtor dus top..

Maxtor staat trouwens hoog in de populariteit bij bijv. de tweakers pricewatch
Link to comment
Share on other sites

seagate hebk ook slechte ervaring mee, western nog helemaal geen en dat zal ook zo blijven zolang m'n maxtors blijven werken
Link to comment
Share on other sites

6Y160S0 en 6B250S0
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...