Jump to content

Glaasje draaien


PC-fre@k
 Share

Heb jij het weleens gedaan?  

25 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Een onderwerp wat sterk naar voren komt tijdens de godsdienst lessen bij mij op school. Glaasje draaien... kan het echt zoveel kwaad?

Even googlen en je leest er alles over, maar op alle sites die ik zo snel heb gezien laten ze duidelijk merken dat het behoorlijk gevaarlijk is/kan zijn. Vooral voor ons jongeren...

[quote][b]Glaasje draaien
* Het ontstaan
* Hoe het uitwerkt
* De gevaren[/b]

[b]Glaasje draaien of anders gezegd "geesten oproepen" is een"spelletje" dat vooral bij de jeugd erg geliefd is.
Een onschuldig spelletje? Beslist niet![/b]
Rond de aarde,maar ook vlak bij ons bevinden zich zielen van gestorvenen die, wel of niet bewust van hun eigen dood, niet in staat zijn op te stijgen naar het licht.
Men noemt hen aardgebonden entiteiten en ze kunnen gehecht zijn aan een huis of plaats en de nieuwe bewoners als indringers ervaren.
Ook zijn er zielen die bewust rond de aarde hangen, ze missen hun aardse genotmiddelen en hunkeren naar drugs,drank, sigaretten enz.
Vaak hechten ze zich aan een gebruiker of vertoeven in de directe omgeving om toch nog iets van deze genoegens te kunnen ervaren.
Het aanhechten kan op gemakkelijke wijze gebeuren omdat de aura van de gebruiker door deze middelen verzwakt raakt, ook wel gaten vertoont, waardoor een entiteit naar binnen kan komen. Ook de aura's van jonge mensen in de pubertijd zijn door hormonale werking niet altijd goed aaneengesloten. Wanneer ze zich met glaasje draaien gaan bezighouden wordt hun poging vaak meteen beloond.Veel entiteiten die in hun aardse leven niet deugden en bij hun overgang maar wat bleven hangen, vervelen zich en vinden het leuk chaos en verwarring te zaaien.
Zodra ze de kans krijgen storten ze zich op de argeloze jonge mensen die niet kunnen overzien waarmee ze contact maken. Meestal is de werkwijze als volgt:
een entiteit meldt zich, probeert het vertrouwen van de aanzittenden te winnen en doet zich voor als een hoge geest van gene zijde. Ze kunnen de gedachten,wensen, en zwakheden in iemand aflezen en kijken in verleden en toekomst.
Als het groepje, onder de indruk van hun mooie raadgevingen en frappante voorspellingen, zich voldoende heeft opengesteld, kan de "pret" beginnen!
Er worden nu ongelukken en verschrikkelijke ziektes aangekondigd, personen verdacht gemaakt, en onrust gestookt. Omdat eerdere antwoorden allemaal klopten, is de paniek compleet, Nu wil het groepje ervan af. Ze stoppen de kring, maar de opgeroepen en aangehechte entiteit(en) laat zijn prooi niet gaan.
Hij probeert te beinvloeden door stemmen te laten horen en opdrachten te geven. Ook kunnen angstdromen, slecht slapen en negatief gedrag ontstaan.

[b]Wat er mis kan gaan[/b]
Wanneer dergelijke contacten zonder goede bescherming uitgeprobeerd worden, bestaat de kans dat deze opgeroepen entiteiten op een negatieve manier je leven gaan bepalen.
Er gaan dingen mis, je krijgt vervelende dromen waarin je je aangevallen voelt of krijgt nachtmerries, ineens een dodelijke vermoeidheid, stemmen horen, maar ook in huis koude tochten voelen(je kunt ze meenemen van huis tot huis),voetstappen horen terwijl je weet dat er niemand boven is, het hard kraken van de trap alsof er iemand vanaf loopt.
Dan zijn er nog de bedorven luchten, die zonder aanwijsbare oorzaak zomaar ergens in huis hangen , angsten etc.

[b]Hoe kom je er vanaf?[/b]
Zorg er in ieder geval voor dat je goed en gezond leeft, gebruik geen drank en drugs. Maak je geest en aura sterk, probeer bij bepaalde verschijnselen niet in paniek te raken!
Het branden van wierook helpt, het zuivert de atmosfeer. Kom je er echter zelf niet uit, dan kun je het beste een goede betrouwbare paragnost/healer zoeken die je aura en huis kan reinigen!
[i]bron:Ethisch Paranormaal Collectief[/i][/quote]

Ga bijv eens naar: [url="http://www.evp-voices.com/html/index3.html"]http://www.evp-voices.com/html/index3.html[/url]
en luister dat, krijg je rillingen op je rug van!

nu benk eik op zoek naar filmpjes dr van, voor dr volgende les godsdienst :)
Link to comment
Share on other sites

Het hoeft volgens mij echt niet allemaal verkeerd te gaan hoor :):. Je moet er gewoon iemand bij hebbe die er erg veel ervaring mee heeft en goed weet af te sluite en je moet niet de verkeerde vragen stelle. En volges mij heb ik voor het verkeerde gevote *-) :P:.
En EVP vind ik stoer ^^ , net zoals Orbs :):
Link to comment
Share on other sites

Nou wat ik zag in dat filmpje op school is het niet echt fijn afgelopen bij alle 3. Het leek eerst allemaal goed te gaan met hun hekserij enzo, ze voelden zich perfect. Tot het punt dat ze bekeerden, wat opvallend was, ze bekeerden met de kracht van God.

Het zal heus ook wel goed aflopen, maar ik zie het niet als iets wat cool is ofzo. Die mensen waren bloed serieus!
Link to comment
Share on other sites

Dat zijn mensen meestal als het over hun geloof gaat. En ze zeeden zeker weer dat het duivelse krachten waren? Dat vind IK (mijn mening (A) :p ) nou allemaal gelul *-). Heksen/Wiccans geloven niet eens in de duivel. En hoe hebben ze glaasje gedraait? wisten ze zeker dat ze het goed hadden gedaan?
Link to comment
Share on other sites

NOu, het was een reportage van nederland 3. Dus lijkt me toch wel behoorlijk betrouwbaar. Bovendien weet jij dan niet wat Wicca inhoud, zoek maar een op internet. ZOals ze in het filmpje laten zien staat wicca heel dicht naast de duivel. Het schijnt er zelf vanaf te stammen (heb niet veel van die pagina kunnen lezen op tv)

De 3e persoon was eerst Heks, maar stapte er toch vanaf zelf na te hebben gezworen haar bloed te geven. En dat was naar haar eigen zeggen geen prettig verloop...
Link to comment
Share on other sites

Hmm, volgens mij word het nu behoorlijk verward met satanisten ofzo :S:.

Heksen aanbidden geen satan of duivel.
Satan, de duivel, is een beeld uit Christelijk georienteerde mythen, sagen en sprookjes. In die verhalen speelt de tegenstelling tussen goed en kwaad een belangrijke rol, en die tegenstelling wordt verbeeld door God en de duivel.

Wicca gelooft niet in een duivel, in satan. Wicca gelooft in een constante stroom van positieve en negatieve energie die het leven vormt.
Link to comment
Share on other sites

Hmhm, dat staat op het internet ja. Maar die jongen had een site, die volgends mij ook best te vertouwen was. Waarop precies staat hoe het wicca is ontstaan. En daar kwam de duivel in terug.

Er werd niet gezegd dat heksen in de duivel geloven ofzo. Maar wat ze doen niet echt positief is, oftewel duivelse praktijken. Ik ben nu filmpjes aan het downloaden, mocht er iets boeiends en bruikbaars bij zitten zet ik ze online :)

btw: eerst maars verder over glaajes draaien, we gaan offtopic ;) (kzal mn leraar eens vragen of dat er een boek van is ofzo, hoe het ontstond)
Link to comment
Share on other sites

Dat is het gevaar wat ik steeds lees, jongeren proberen het in een dwaze of dronken bui terwijl ze niet weten wat hen te wachten staat. En al helemaal niet weten hoe ze het kunnen weren enzo.

Om nou te zeggen dat het alleen voor heksen is vind ik nou ook weer overdreven. Volgends mij doen heksen heel andere dingen. (subsidie aanvragen enzo ;)) Maar het zijn denk ik wel mensen (die het als prof doen) die erg met de dood bezig zijn of het heel erg boeiend vinden (op het enge af)
Link to comment
Share on other sites

zie het als LSD of paddo's

daarbij heb je ook kans om in je trip te blijven hangen (het zal maar eens een bad trip zijn...)

als je achtervolgd blijft worden door angstaanjagende 'geesten' lijkt me dat ook niet fijn
Link to comment
Share on other sites

[quote name='PC-fre@k' date='Oct 11 2005, 20:44:47']Dat is het gevaar wat ik steeds lees, jongeren proberen het in een dwaze of dronken bui terwijl ze niet weten wat hen te wachten staat. En al helemaal niet weten hoe ze het kunnen weren enzo.

Om nou te zeggen dat het alleen voor heksen is vind ik nou ook weer overdreven. Volgends mij doen heksen heel andere dingen. (subsidie aanvragen enzo ;)) Maar het zijn denk ik wel mensen (die het als prof doen) die erg met de dood bezig zijn of het heel erg boeiend vinden (op het enge af)
[right][snapback]77020[/snapback][/right]
[/quote]
ik bedoel van die mensen die ook emmers bloed tegen de muur gooien als decoratie
Link to comment
Share on other sites

kheb me dr nog nooit mee bezig gehouden, ook geen behoefte aan gehad. "ja dan moet je er ook niet over oordelen". ja zal best. toch zeg ik dat k mooi amml gelul vind, net as die paragnosten, of van die char-figuren. s amml doorgestoken kaart.
als jij met dat draaien graag resultaat wilt zien dan zie je heus wel vanalles, maar dan is dat gewoon allemaal pure verbeelding hoor, maak je geen illusies
Link to comment
Share on other sites

Mijn mening is dat je glaasje draaien serieus moet nemen en dat je het maar beter niet kan doen. 2 van mijn ex-en hebben het gedaan en die hebben er vaak last van. Ik zal het wel uitleggen, 1 van de 2 had een broer die overleden was toen zijn een jaar of 8
Link to comment
Share on other sites

kweet niet of dat glaasje draaien nou echt wel geesten op kan roepen.. je hoort wel eens verhalen net zoals die van remco, maar laat mij eerst maars bewijs zien dat het echt werk.

hiermee bedoel ik nou ook weer niet dat ik het wil doen, k'vind gewoon neit veilig omdat j niet weet of het werkt of niet en als het werkt wat er dan gebeurt.
Link to comment
Share on other sites

ow da ken heel gemakkelijk hoor :): maar ja, k zie da verhaal van jou ook echt alleen maar als: "Bla bla.. Bla bla bla.. Bla bla.. Bla bla bla bla bla.."
maar watn onzin hey, als ik heel erg ga denken dat dr n monster onder mn bed zit ga ik um vanzelf ook wel n keer zien..
Link to comment
Share on other sites

Krop en Gudde hebben gelijk. Als je denkt dat iets is ga je het op een gegeven moment 'zien'. Het is allemaal verbeelding , maar je bent zo bang als de neten. Daag geestelijk stabiel leven! :):

Dus nogmaals. Ik hou me niet met dit soort onzin bezig. Kan mij sowieso ook niks overkomen. :):
Link to comment
Share on other sites

bomen kunnen idd niet zien, dat verzin je maar..
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...