Jump to content

Disclaimer: Regel 4


PC-fre@k
 Share

Recommended Posts

[quote]4. Denk bij het gebruik van de site aan je medemens, geen haatdragende/uitlokkende/discriminerende of andere negatieve uiting ten kosten van een ander. Ook geen aanstootgevende of schokkende teksten/afbeeldingen, dit is geheel ter beoordeling aan PC-freakZ.com. [/quote]
Misschien even tijd om daarbij stil te staan (vooral het laatste deel) aangezien hier in het verleden ook problemen mee zijn geweest en nu weer. Dingen die totaal niet nodig zijn. Nav het laatste probleem van een ongewenste avatar/afbeelding die al eerder was gedoemd van PCZ die toch weer opdook.

De avatar bevatte een vrouw die haar lip afknipte met een schaar en de tekst "Don't talk to me like that". Sommige mensen vonden de nogal onrealistische afbeelding erg onsmakelijk en daarom is deze ook verwijderd en op de ongewenste lijst gezet.

[b]Maar waar ligt nu de grens?[/b]
Gister kreeg ik opnieuw van meerdere mensen een verzoek van iets wat aan die regel kan voldoen, opnieuw een avatar met een soortgelijke opstelling. Opnieuw bloed en het bewerken van het menselijk lichaam. Dat schijnt dus onsmakelijk te zijn en als schokkend over te komen.

[b]Alle avatars maar uitzetten dan en een forum met enkel tekst? [/b]
Nee, natuurlijk niet. Zorg gewoon dat je je avatar en handteking normaal houd, moordende mensen of mensen die zichzelf lek steken is niet echt prettig en ik kan me voorstellen dat sommige mensen er van walgen. Ik denk dat het bij deze regel goed te doen is om aan te nemen dat bloed, messen en andere moordmiddelen in combinatie met een levend wezen hieronder vallen. Natuurlijk kan er een topic zijn over de moord op Theo van Gogh en dan zie je ook een mes, bloed en theo... Dat is een topic waar je dat zou kunnen verwachten, niet dat je op elke pagina waar je kijk een schokkende afbeelding kan zien. Als je er niet van houdt dan mijd je gewoon dat topic.

[i][color=red]Deze regel houd dus in dat alle dingen die een normaal mens niet fijn vind om te zien verboden zijn in een avatar/signature oid.[/color][/i]
Wat kan wel en wat kan niet (aangaande deze regel, laatste zin), wat vind jij?

[u]Ps. op de afbeelding na die eerder beschreven staat mogen hier ook voorbeelden gegeven worden. Het liefst met een tekstlink naar de afbeelding.[/u]
Link to comment
Share on other sites

[quote]De avatar bevatte een vrouw die haar lip afknipte met een schaar en de tekst "Don't talk to me like that". Sommige mensen vonden de nogal onrealistische afbeelding erg onsmakelijk en daarom is deze ook verwijderd en op de ongewenste lijst gezet.[/quote]
Ze knipt haar lip niet af, iemand anders knipt haar tong af, vandaar "Don't talk to me like that", want zonder tong kan je niet praten, en als iemand niet wil dat je tegen diegene praat, ga je tog niet bij jezelf iets afknippen? :) En over dat laatste deel waren eerder geen problemen, omdat t dr pas sinds gister/eergister bij staat..

Gewoon wat technische details ter uitbreiding en uitleg, aangezien voorderest niemand de noodzaak ziet om kennis te geven van t lezen van t topic :)
Link to comment
Share on other sites

Dankje voor de uitleg, had dat niet helemaal door. Leek alsof de lip dr af lag ook.

Miss wil krop wel ff reageren, dat is namelijk de ava waar ik over aangesproken werd. En wat de mensen dr dan van vinden van zulk soort dingen.
Link to comment
Share on other sites

reactie
kvind mijn avatar fijn
maar de discussie daarover is allang n keer gevoerd > je zoekt zelf maar n aantal topics dr over op

want als elke avatar die door iemand of een paar iemanden storend wordt gevonden weg moet, is het einde zoek.
.
Link to comment
Share on other sites

Nou, als je mn post leest is er een duidelijk criteria opgesteld. En schijnbaar weet je precies wat daar onder valt want jouw manier van protest bevat precies wat dus niet mag.
Link to comment
Share on other sites

Ik weet nog wel dat er iemand klaagte over mijn Evil Clown Avatar. Volgens mij was het Mini-Loof maar ik weet het niet zeker. En achjah al die avatars. Moeilijk om een grens op te stellen. En de avatar van krop is: "Ik moet van deze avatar kotsen proof" Het went :):
Link to comment
Share on other sites

Het went idd, maar die bommen in london beginnen miss ook wel te wennen :s Toch ist nie goed.
Link to comment
Share on other sites

Is zo ja, maar was ook niet om die met elkaar te vergelijken. Maar om te zeggen dat het niet logisch is om er maar vanuit te gaan dat iets went (met dat als voorbeeld). Tenminste dat bedoelde ik.

btw je post count is terug gezet
Link to comment
Share on other sites

Ik bedoel te zeggen dat zo'n voorheen ranzige avatar went. Dat had ik met kots. Als ik maar 1 druppel kots zag moest ik alweer kokhalzen. Nu heb ik dat niet meer zo. :): Een avatar maakt geen doden. Dus ik snap niet waarom "Bommen in London" erbij betrokken worden. De aanslagen in London zijn bedoelt om angst en doden te zaaien bij 100den miljoenen westerlingen.
Link to comment
Share on other sites

Ik kan nog steeds niet goed tegen bloed bv, mar ik zou dr best wat voor over hebben om draan gewend te zijn en dr geen last van te hebben eik :) gewenning kan je ook sterker maken, dus ook gewenning is niet altijd fout, wat Keezy's voorbeeld over kots ook liet zien...

En een afbeelding is voor mij nog steeds een plaatje en niets meer dan dat, en plaatjes doen nix.. Zelfs t tongknipdinges heeft nog niemand vermoord ten slotte
Link to comment
Share on other sites

Krop, wat zou je dr van zegge als je eens de regels na gaat leven. Ook stukje eerlijker tegenover Lars... (hoewel dat probleem al eerder vast stond)
Link to comment
Share on other sites

dr heeft niemand probs mee toch?
kan k van jou sign niet zegge, kies s normale grootte joh!
Link to comment
Share on other sites

Als je even goed leest, beginnend bij de quote. En dan mn 2e post. :)

Mijn sig benk zelf ook nie zo tevreden over eik, zal ik wat aan gaan doen ja :) (geeft btw ook aan dat een sig idd al snel te groot is)
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...