Jump to content

B.I.G.


Krop
 Share

Recommended Posts

[quote]Geachte heer/mevrouw,

U heeft de laatste tijd ongetwijfeld weet gekregen van de activiteiten van B.I.G. Zo zal u inmiddels waarschijnlijk ook weten dat we onze middelen inzetten om te speuren naar de verspreiders van auteursrechtelijk beschermde bestanden. Hieronder vallen bijvoorbeeld Games, Muziek en Applicaties.

Een onzer werknemers heeft uw IP Adres aangetroffen op enkele bekende p2p-netwerken als 'DC++' en het inmiddels populaire 'torrent-netwerk' (Azureus). Zo hebben we waar kunnen nemen dat vanaf uw IP in grote hoeveelheden bestanden worden gedownload die inbreuk plegen op het auteursrecht. Het bezitten en/of verspreiden van dergelijke bestanden is een ernstig misdrijf en zo ook zwaar strafbaar.

Aangezien dit de eerste maal is dat we u benaderen kunt u deze mail beschouwen als een waarschuwing. Op deze manier willen wij u de mogelijkheid u geven uw downloadgedrag drastisch te veranderen en hiermee gerechtelijke gevolgen te voorkomen. Wij adviseren u van deze mogelijkheid gebruik te maken. Tevens zijn we verplicht u te melden dat sinds 24 Februari 2005 de bestandsoverdrachten uitgevoerd vanaf uw IP zullen worden bijgehouden.

Voor verdere informatie verwijs ik u naar onze website:
[url="http://www.bigweb.nl"]http://www.bigweb.nl[/url]

Met vriendelijk groet,

Het B.I.G. team.


(Dit is een automatisch gegenereerd bericht, het is daarom niet mogelijk te reageren)
[/quote]

die kreeg k in meelbox :): *gniffel*
t leuke is, is datk himml geen Azureus gebruik, maar de gewone Bittorrent :)
Link to comment
Share on other sites

hehehe zal meevallen hoor, als ze mijn IP daar gevonden hebben (ze hebben volges mij alleen mn e-mailadres gevonden, nl ook automeel) dan zijn ze zelf daar ook geweest en dus zelf ook strafbaar :)
Link to comment
Share on other sites

ja k heb m ook gehad hey :): maar k download tot nu toe nog mooi door, k dacht trouwes dat BIG van Games & Software was? :o
Link to comment
Share on other sites

Haha,

die prutsknuppels. Ze mogen zowieso niet zomaar privegegevens overnemen en je daarmee (via je IP > Mail !? :s) benaderen met die informatie. En dan ook nog eens bijhouden wat je doet. Dat is volgends mij tegen de nederlandse wet, en al helemaal tegen die van Amerika, want het gaat altijd om een prive netwerk (Bedankt Bill Clinton :p).

Oftewel, *** BIG domme R de vries
Link to comment
Share on other sites

Hmm...

Op www.bigweb.nl kan je het emailadres van iemand anders geven en dan sturen ze er een email naartoe, gewoon om je te laten schrikken dus.

[quote]NEP E-MAIL
Laat je vrienden schrikken met een nep e-mail waarin staat dat hun PC of console met illegale games in beslag wordt genomen!
LEES MEER[/quote]

Het is trouwens ook wel leuk dat die site na 4 dagen gehacked was. :harhar:
Link to comment
Share on other sites

[quote name='Necrid' date='Mar 13 2005, 09:47 AM']Hmm...

Op www.bigweb.nl kan je het emailadres van iemand anders geven en dan sturen ze er een email naartoe, gewoon om je te laten schrikken dus.

[quote]NEP E-MAIL
Laat je vrienden schrikken met een nep e-mail waarin staat dat hun PC of console met illegale games in beslag wordt genomen!
LEES MEER[/quote]

Het is trouwens ook wel leuk dat die site na 4 dagen gehacked was. :harhar:
[right][snapback]61735[/snapback][/right]
[/quote]

Maar dat is een heel ander mailtje dan het mailtje waar het nu over gaat hoor :):
Link to comment
Share on other sites

Ik zal jullie uit je lijden verlossen,

Het feit dat (sommige van) jullie het mailtje zo serieus opnemen geeft wel blijk van een hele goede grap  :rofl2: . Lees mijn bijlagen maar even, [b]ik heb jullie goed in de zeik genomen is het niet[/b], dikke lol. (Was wel ff schrikken eh roth... :-))

Nu zullen sommige van jullie waarschijnlijk zeggen "zie je wel, ik zei het toch, dat is gewoon fake, ik wist het!", het feit is alleen wel dat jullie hierin geloofde aan jullie serieuze reacties te zien. Het feit dat zelfs Ronald 'de pc-expert' hierin geloofde vond ik helemaal al LOL. [b]Lees de bijlagen ook maar ff, heb jullie BIG waarschuwing zelf opgesteld[/b], nogmaals LOL  :rofl2:  :rofl2:  :rofl2:  :rofl2:  :rofl2:  :rofl2:  :rofl2:  :rofl2:  :rofl2:

[b]Nu wat zaken op een rijtje om jullie duidelijk te maken waarom dit nooit zou kunnen gebeuren[/b], heb dit zelf allemaal op een rijtje gezet, stichting BREIN is in dit geval direct vergelijkbaar met B.I.G. (is een feit):

[b]Wat is p2p en hoe werkt het?[/b]
Het Engelse woord Edited by vB*
Link to comment
Share on other sites

Kom op ey, ik heb dat verhaal niet voor niks gepost, ga dat eerst eens even doorlezen voordat je weer met van die zinlozen reacties komt zeg... ZE MOGEN JE DATAVERKEER NIET ZOMAAR MONITOREN! Heb ook geen zin om het je verder uit te leggen, je moet eerst maar is lezen zeg...
Link to comment
Share on other sites

Mensen die nadere details willen: Kijk maar of je er iets aan hebt :)

[b]Internet-headers voor dit bericht:[/b]
[code]
X-Message-Status: n
X-SID-PRA: B.I.G. <noreply@bigweb.nl>
X-SID-Result: TempError
X-Message-Info: JGTYoYF78jHQQAxiCB2yYdQFZXfQlJTPIV0orPct17k=
Received: from phobos.e-dentify.nl ([62.212.91.24]) by mc5-f2.hotmail.com with Microsoft SMTPSVC(6.0.3790.211); Edited by Krop
Link to comment
Share on other sites

[quote name='vB*' date='Mar 13 2005, 12:14 PM']... Het feit dat zelfs Ronald 'de pc-expert' hierin geloofde vond ik helemaal...[right][snapback]61743[/snapback][/right]
[/quote]

korte reactie op een zin waarin het lijkt dat er met me gespot word?

Als Krop zegt dat ie daarvan een mail krijgt ga ik ervanuit dat dit best eens zo kan zijn ja. Maar als je mn reactie goed leest, merk je dat ik het vette onzin vind en er verder geen aandacht aan besteed (ik las dit topic zelfs niet eens verder) wel heb ik offline Krop eens gevraagd naar de bron van het mailtje om dit dus te valideren. En voordat ik dat kon doen lees ik dit...

PS. wrom zou ik btw een PC-Expert zijn :s
Link to comment
Share on other sites

Wie is de mailer?

[url="http://www.sidn.nl/sidn/flat/Domeinnamen/Is_de_naam_nog_vrij_/index.shtml?uitgebreid=CHECKED&domein=jvsjmedia.nl&zoek.x=20&zoek.y=12"]http://www.sidn.nl/sidn/flat/Domeinnamen/I....x=20&zoek.y=12[/url]

Klopt in alle opzichten, domein is van Registar, en IP in mail komt ook daar uit :)

Ook kwam ik op een site van hem een massmailer tegen, verboden dus... En een verrot (mogelijk illegaal!) Invision Board forumpje... Dus wie gaat wie in de maling nemen?

PS. zal ie leuk vinden een uur lang een ping elke halve seconde :p (vergeten uit te zetten (A))
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...