Jump to content

Puch Maxi 2speed van HiP


HiP
 Share

Recommended Posts

[b]Setup[/b]
Cilinder: 70CC RGD getuned
Blok: 2speed, carters op maat gefreest voor cilinder
Carberateur: 19mm Bing, met Schuimfilter
Uitlaat: Homoet 6p
Frame: maxi-n

[img]http://members.lycos.nl/temop01/hap3.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/temop01/racer.jpg[/img]
[b]http://members.lycos.nl/temop01/blubber.jpg[/b]


helaas cilinder vastgenaaid
[img]http://members.lycos.nl/temop02/terugenvast/5.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/temop02/terugenvast/6.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/temop02/terugenvast/7.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/temop02/terugenvast/8.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/temop02/terugenvast/9.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/temop02/terugenvast/10.jpg[/img] Edited by HiP
Link to comment
Share on other sites

[quote name='Blufflovergirl' date='Oct 23 2004, 11:49 AM']Dees vink strange
is ut nou un mountainbike of un brommertiej??
[right][snapback]46104[/snapback][/right]
[/quote]

askm de schuur uit rijdt, schuurt de uitlaat al over de drempel... lijk me dus nie zo handig om er mee over de mountains te crossen :P:
Link to comment
Share on other sites

ik had even berekend dat ik met de huidige vertanding zo'n 120 kan halen, op max aantal toeren (12500)

maar ik ben niet zo goed in afstellen, dus bij de 85 hiel het op (9000 toeren)

het gare is dat mn uitlaat normaal gesproken begint te werken bij 9500 toeren, dan gaattie echt doortrekken

mjah, kzal astie weer loopt ff vrage of Niels m ff af wil kome stellen :): en anders ff ander achtertandwiel
Link to comment
Share on other sites

net ff zuigerveer uit mn zuiger zitten BREKEN :S: was helemaal 1 geworden met de zuiger...

njah, daarna ff die geul weer in tact gemaakt en de hele zuiger een vijl/schuur-beurt gegeven

zometeen ff bij Bos Motoren een nieuwe zuigerveer halen en kijken oftie dan weer vlamt :):
Link to comment
Share on other sites

Heerlijk weer dat offtopic... (n) (bagger ist!)

Iig wel een maf ding, maar lijkt me wel lache om dr op rond te rijden maar niet dat ik hem zou kopen ofzo. Gewoon voor de lol :p
Link to comment
Share on other sites

Guest Guest_matthijsie_*
die kw op de rollerbank is heel wat anders dan die van de testbank waar mloes het over heeft op de rollerbank is 80 ong 2 kw... :dunno:  wrm week niet maaja
Link to comment
Share on other sites

dat kan eik nerges over gaan matthijs...

pk is een eenheid voor vermogen... kW ook

maar op de testbank moet 1pk evenveel zijn dan 1pk op de rollerbank hoor :):


@mloes: dan is 8 Edited by HiP
Link to comment
Share on other sites

[quote name='Guest_matthijsie_*' date='Oct 26 2004, 09:58 PM']die kw op de rollerbank is heel wat anders dan die van de testbank waar mloes het over heeft op de rollerbank is 80 ong 2 kw... :dunno:  wrm week niet maaja
[right][snapback]46474[/snapback][/right]
[/quote]

ow klopt toch wel...

Dat aantal kW wat ze meten op rollerbank is gewoon dikke onzin. De politie meet gewoon de snelheid van de rollen. Vandaar dat op die dingen je max vermogen bij maximale snelheid van het achterwiel ligt. Dat klopt dus voor geen meter, want het vermogen wordt niet alleen bepaald door toerental van de roller, maar ook door de versnelling van de roller, dit kun je bij een constante weerstand beschouwen als het koppel. Koppel en toerental vormen samen het vermogen. En klopt dus niks van die rollerbanken.

Nja, vervolgens hebben ze een tabel om dat fout bepaalde vermogen om te zetten in snelheid. Dit kan dus gewoon niet want dit is afhankelijk van de lucht- en rolweerstand (een functie van het toerental van het achterwiel) en de koppelkromme van het achterwiel. En deze zijn bij elke brommer anders.
Link to comment
Share on other sites

[img]http://members.lycos.nl/temop02/1.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/temop02/2.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/temop02/3.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/temop02/4.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/temop02/5.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/temop02/6.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/temop02/7.jpg[/img]

dat ding waar ketting overheen gaat leek me zooo sterk, met de hand niet veel beweging in te krijgen... mjah da blok dat trektm weer nar benede hor :s tevens staat inmiddels mn achterbrug NAAST het frame :S:

mss maars gewoon puchframe kopen en 4kante achterbrug erin beunen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...