Jump to content

Roken


HiP
 Share

rook jij?  

38 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Wat is dr verkeerd aan een sigaartje dan? :):
Link to comment
Share on other sites

[quote name='Gudde' date='Sep 23 2005, 09:59:40']Wat is dr verkeerd aan een sigaartje dan? :):
[right][snapback]76683[/snapback][/right]
[/quote]

Wat denk jezelf? Miss wat dr op al die pakjes staat?

@ Ron@ld, idd beter
Link to comment
Share on other sites

Laat alcohol nou ook slecht voor je zijn :):

Maar ach, een sigaartje op z'n tijd, (dus niet 3doosjes per dag, hooguit n doosje in de maand) is heus niet zo schadelijk hoor.. komt nog bij dat je het niet eens over je longen rookt en het dus maar weinig verschil maakt tussen passief of actief roken..
Link to comment
Share on other sites

Idd Gudde, ik zat eigenlijk al op de reactie te wachten. Een geheel goed argument waarom ik een behoorlijk verschil zie kan ik niet geven. Miss het imago dat een sigaret (dus ook andere tabak) heeft en het verschil in gewoonte? Drinken ligt toch net iets dichter bij een gewoonte dan roken, ik kan zo snel even niet iets bedenken wat lijkt op roken en heel normaal is (en nee ik bedoel niet "koken" :p). Maar je hebt zat mensen die zich dronken drinken, ook dat is erg slecht vind ik zelf. Ten slotte maakt het niet veel uit hoeveel.. je doet het...

Uiteindelijk moet iedereen het idd zelf weten ja. Ik drink geen bier als ik er geen zin in heb, en ik drink me zowieso al niet lam, genoeg is genoeg :)
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
[quote name='Keezy' date='Nov 17 2005, 21:51:28']Ik begin het overgens wel als een trots te zien dat ik nooit heb gerookt, laat staan geprobeerd.
[right][snapback]77777[/snapback][/right]
[/quote]
Kijk, daar kan ik me ook in vinden :) Eigenlijk zijn dr geen woorden voor, voor al die rokers/weekend rokers/stoer rokers/enz rokers :s
Link to comment
Share on other sites

[quote name='DFNL88' date='Nov 17 2005, 21:24:08'][quote name='tOmmII' date='Nov 17 2005, 20:06:25']naja Jelle Stopt en dennis en ik doen mee :p
[right][snapback]77771[/snapback][/right]
[/quote]

sorry ben ik opeen gestopt met roken?!
:nono:
[right][snapback]77776[/snapback][/right]
[/quote]

ok alleen ik en jelle :p
Link to comment
Share on other sites

njah samen roken is wel social, lijkt me toch een voordeel, en zo kun je nog wel wat dingen noemen

dat je toch dood gaat vind ik erg kort door de bocht. Tijdje terug is de pa van een maat van mij aan roken dood gegaan, is toch geen pretje! (longkanker)
Link to comment
Share on other sites

[quote name='HiP' date='Nov 18 2005, 19:01:03']njah samen roken is wel social, lijkt me toch een voordeel, en zo kun je nog wel wat dingen noemen
[right][snapback]77865[/snapback][/right]
[/quote]

mjha is das waar daarom ga ik nu ook iets ander zoeken om sociaal bezig te zijn :p
Link to comment
Share on other sites

Ga lekker een keer karten ofzow. Zekers te weten dat je tijdens het karten niet in 1 keer zin zal hebben in een sigaret :p 't nadeel is alleen dat het net iets duurder is...

En wat het uitmaakt dat mensen zich kapot roken?
Das hetzelfde wanneer iemand zich kapot drinkt, kapot snuift of kapot spuit. Dat vind een aanzienlijk deel van de bevolking ook dwaas. Roken is alleen niet zo erg als snuiven ofzow... alleen het verkort allebei je levensduur.

Ow en dan zijn er ook nog bejaarden die hun leven lang roken en makkelijk de 80 halen. Maar die zijn dan gewoon gezegend met een sterk hart dat het anders miss wel tot de 100 had gehaald.

Mgoed, als je veel rookt denk ik ook van dies een beetje dwaas, maar dat moet die persoon zelf dan maar weten. Op een gegeven moment bereik je een moment dat je van de gevolgen van roken bewust bent, en dan moet je er zelf voor kiezen of je de bourgondier uit gaat hangen, of dat je zuinig gaat zitten doen op je lichaam.

'k hoor zelf tot die laatste categorie en keezies post staat ook voor wat ik vind.

Nog een laatste ding;
roken... oke,
maar denk ook aan je medemens (en andersom) en ga niet andermans longen asvalteren terwijl diegene dat niet wilt ;)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...